Studieverenigingen hebben Kennispark-bedrijven veel te bieden. Maar weten de bedrijven dat ook? “Niet echt”, stelt Emiel Rous van de acquisitiecommissie van studievereniging S.A. Proto. In dit artikel geeft hij een aantal tips waar bedrijven zoals die van jou hun voordeel mee kunnen doen bij de zoektocht naar talent.

Op zoek naar talent? Studievereniging S.A. Proto weet precies waar je zichtbaar moet zijn

“Wij kunnen studenten veel gerichter bereiken”

Het inschakelen van een studievereniging - bijvoorbeeld die van S.A. Proto - heeft op meerdere manieren zo zijn voordelen, Emiel legt uit: “We bieden sponsoring aan voor bedrijven om hun naamsbekendheid te verhogen, maar ook voor het aanbieden van stage- of afstudeerplekken. Het voordeel is dat wij veel gerichter de studenten kunnen bereiken, vooral op plekken waar bedrijven niet zo snel aan denken.”

Locatie bij UT een groot voordeel

Emiel noemt op basis van zijn eigen ervaring een voorbeeld: “Softwarebedrijf Cofano organiseerde enige tijd geleden een barbecue, de promotie voor die barbecue liep via ons. Veel studenten kwamen daaropaf, omdat het erg dicht bij de UT zat. Dus het feit dat Kennispark-bedrijven praktisch op de hoek van de UT liggen, biedt juist voor ieder bedrijf op Kennispark alleen maar kansen in de zoektocht naar talent. Ik en een paar studiegenoten werken er nu ook!”

Sparringpartner of denktank

Naast sponsoring biedt Proto ook andere diensten aan: “Bedrijven kunnen via de acquisitiecommissie bijvoorbeeld een workshop organiseren waarin een casus wordt besproken. Wij kunnen dan als denktank of sparringpartner de kennis bij elkaar zoeken en een creatieve oplossing vinden. Een mooie manier van co-creatie en bovendien perfect voor bedrijven om talent te spotten.”

“Bedrijven moeten vaker aanhaken bij evenementen”

Emiel heeft nog een laatste tip voor bedrijven: “De meest effectieve manier om studenten te bereiken is om ze iets te geven wat ze willen. Zoals ik al zei werken evenementen heel goed, maar interessante lunchlectures, workshops of andere leuke activiteiten worden vaak goed bezocht. Op 20 mei organiseren we trouwens een netwerkborrel, bedrijven kunnen daar kennismaken met talenten. We zijn nog bezig met de uitnodigingen, die gaan we via Kennispark Twente naar zo veel mogelijk bedrijven sturen!”

Neem contact op!

Vragen of meer informatie wat sponsoring voor jou bedrijf kan betekenen? Neem contact op met de acquisitiecommissie van Proto via acquisition@proto.utwente.nl.

Meld je aan voor de nieuwsbrief